Zarządzanie Repozytorium Dokumentów (ZRD) jest produktem przeznaczonym do rejestrowania, przechowywania i efektywnego zarządzania dużą ilością dokumentów.
Dokumenty przechowywane w bazie danych są zabezpieczane zgodnie z polityką uprawnień i zabezpieczeń dostępu obowiązującą w organizacji.
W zakresie zabezpieczenia danych znajdujących się w bazie możliwe jest wykorzystanie mechanizmu nadawania uprawnień do dokumentów dla każdego użytkownika indywidualnie lub według grup pracowniczych.
Każdy z dokumentów może zostać zapisany odpowiednio do wcześniej zdefiniowanej grupy typów dokumentów. Dokumenty mogą dodatkowo zostać powiązane wg. określonej podstawy dokumentu, sprawy czy projektu. Rejestracja dokumentu może być przeprowadzana z uwzględnieniem informacji o kontrahencie, którego dokumentacja dotyczy.
Dla każdego typu dokumentu mogą zostać zdefiniowane cechy dokumentu, które stanowić będą dodatkowy warunek selekcji przy wyszukiwaniu oraz podstawę do automatycznego indeksowania.
Zastosowanie powyższych rozwiązań ułatwia proces gromadzenia dokumentacji oraz jej wyszukiwania wg zadanego kryterium wyszukiwania (projekt, kontrahent, typ, podstawa, słowo kluczowe).